Fem tips til en vellykket overgang til kontoret

Fem tips til en vellykket overgang til kontoret

Hvis du har arbejdet hjemmefra eller på et hybridkontor i længere tid, og du nu vender tilbage til kontoret, kan det være en god idé at tænke over nogle ting. Det kunne for eksempel være, hvordan man skaber et inspirerende og opdateret kontormiljø. Her er nogle tips til en vellykket overgang til det nye kontor.

1. Planlæg sociale aktiviteter

En social aktivitet som en fast begivenhed hver uge i dine medarbejderes kalender kan give dine medarbejdere noget sjovt at se frem til. De får en pause og har tid til at socialisere, lære hinanden at kende og skabe en følelse af fællesskab. Når det er planlagt i kalenderen, bliver det en naturlig del af arbejdsugen.
 

2. Opgradér kontoret med fremtidens møbler

Det kan være en udfordring at komme tilbage til kontoret med de nye behov i bagagen. Flere mødelokaler, en lounge til kreative møder og opdaterede kontormøbler er nogle af de måder, hvorpå man kan imødekomme de nye behov, der er opstået i forbindelse med hjemmearbejde. Hvis der ikke er nok plads, kan andre løsninger såsom møbler, skærmvægge og lænestole genskabe et hjemligt miljø.

3. Tilbyd fleksibilitet 

En stor ændring ved at vende tilbage til kontoret er, at du ikke har den samme fleksibilitet som ved hjemmearbejde. En måde at tackle dette problem på kan være at tilbyde fleksible arbejdstider til dine medarbejdere, så de bedre kan balancere deres arbejds- og privatliv. F.eks. ved at give to timers flekstid om morgenen mellem kl. 07.00 og 09.00 og to timer om eftermiddagen mellem kl. 16.00 og 18.00.
 

4. Evaluér løbende  

Tag pulsen på arbejdsmiljøet. Send spørgeskemaer ud til dine medarbejdere for at få en bedre idé om, hvad de mangler eller værdsætter, så kan du tilpasse og opfylde både de eksisterende og nye behov. Det kan være alt fra trivsel til kontorindretning og uddannelse, som kan give dine medarbejdere tryghed og lyst til karriereudvikling.
 

5. Sociale koder og kommunikation

Fremsæt klare sociale kommunikationskoder, der er lette at følge. Uanset om det drejer sig om, hvordan og hvornår man kan arbejde uforstyrret, eller hvordan et møde skal afvikles, er retningslinjer og struktur både nyttigt og nødvendigt for et behageligt arbejdsmiljø på kontoret.

Vær den første til at modtage vores nyheder og gode tilbud

Vil du høre om unikke muligheder, nye produkter og historier om, hvordan du kan gøre din arbejdsplads lidt bedre? Så tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og vær den første til at modtage vores bedste tilbud og nyheder.
* Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev accepterer du vores persondatapolitik